Medewerker Stuurinformatie / Data Analist

Voor de Business Unit Rechthebbenden van Buma/Stemra zijn wij op zoek naar een medewerker Stuurinformatie/Data Analist (32-40 uur).

Over Buma/Stemra

Buma/Stemra is een collectieve beheerorganisatie voor muziekauteursrecht en vertegenwoordigt componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers. De organisatie zorgt voor een vergoeding voor de makers voor het gebruik van hun muziek op onder andere radio, tv, streamingdiensten, podia en in horeca, winkels en bedrijfsruimtes. Daarnaast promoot Buma/Stemra het Nederlands auteursrecht in zowel binnen- als buitenland. Zo wordt bijvoorbeeld Nederlandse componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers een internationaal podium geboden door belangrijke evenementen als Eurosonic Noorderslag en het ADE te ondersteunen. Onze organisatie bestaat uit ongeveer 150 gedreven collega’s die zich iedere dag inzetten om voor de (auteurs)rechthebbenden een eerlijke vergoeding voor het gebruik van hun muziek te krijgen. Zo dragen we samen bij aan een wereld vol muziek.

Afdeling Customer Care

De afdeling is het eerste aanspreekpunt van rechthebbenden (componisten, tekstschrijvers en uitgeverijen) en potentiële relaties, zusterorganisaties en derden. De afdeling beantwoordt mogelijke vragen van rechthebbenden en internationale zusterorganisaties over alle aspecten van het lidmaatschap van Buma en adviseert rechthebbenden over het muziekauteursrecht en de rol van Buma/Stemra daarin. Daarnaast heeft de afdeling tot doel om de betrokkenheid van rechthebbenden bij Buma/Stemra te vergroten en een positief imago van Buma/Stemra bij rechthebbenden te bewerkstelligen.

Functieomschrijving

Op verzoek en eigen initiatief opleveren van analyses ten behoeve van de afdeling Customer Care t.b.v. verbetering van o.a. de werkprocessen. Tevens het ondersteunen van het management en directie met behulp van dashboards, rapportages en data-analyses. De belangrijkste taken en daarbij behorende verantwoordelijkheden zijn:

  • Het op verzoek of eigen initiatief genereren van rapportages & analyses ten behoeve van voortgang en besluitvormingsproces.
  • Het maken en onderhouden van dashboards op verzoek van de organisatie.
  • Het beheren van de Customer Care processen en procedures en de hierbij behorende systeemondersteuning binnen de afdeling en het actief zoeken naar mogelijkheden voor verbetering en innovatie.
  • Het functioneren als vraagbaak voor specialistische vragen omtrent klantinformatie (Rechthebbenden + internationale zusterorganisaties), voortgang, instroom, werkvoorraden en gerealiseerde productie.
  • Het fungeren als (Assistent)projectleider voor verbeterinitiatieven binnen en buiten de afdeling.
  • Het actief bijdragen aan afdeling overstijgende projecten.
  • Het zorgdragen voor werkende controlemechanismen op voortgang van commentaren en cases a.d.h.v. kwaliteitseisen, compliance en KPI’s.
  • Het op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het vakgebied en wat er speelt in de markt.

 

Wie zoeken wij

Voor deze functie zijn wij op zoek naar een zelfstandig opererende collega met een pragmatische aanpak en kritische instelling. Analytisch vermogen, gecombineerd met oog voor de wensen en behoeften van rechthebbenden en muziekgebruikers zijn onmisbaar in deze functie. Je bent gericht op het leveren van kwaliteit en, (verbeteren van) het resultaat. Daarnaast weet je  inzichten om te zetten in advies en hiervoor draagvlak  te creëren. Verder voldoe je aan de volgende eisen:

  • HBO+ werk- en denkniveau, bij voorkeur een bedrijfskundige, operations research en/of data analyse achtergrond;
  • Uitstekende beheersing van Excel e.o. Power Pivot (Excel +) en Power BI;
  • Je beschikt over gedegen kennis van relationele databases en bij voorkeur BI-tools;
  • Kennis van Microsoft Dynamics AX en/of Crystal Reportsis (momenteel) een pre;
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
  • Ervaring met complexe processen en kennis van projectmatig werken is een pre;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

 

Wat bieden wij? 

Goede arbeidsvoorwaarden, dynamische werkomgeving, leuk en enthousiast managementteam, modern innovatief kantoor gericht op flexibel- en thuiswerken.

Interesse?  

Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het profiel? Stuur dan je CV met begeleidende brief naar sollicitatie@bumastemra.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Esther Maijer (023-799 73 27) of Nicoline Mastenbroek (023-799 75 92).

 Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld