Wat als je niet tevreden bent?

Klachten, geschillen en claims

Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent met hoe iets loopt. Natuurlijk helpen we je dan graag om het op te lossen. Komen we er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen.

Het verschil tussen klachten en claims

Voor je een klacht aan ons doorgeeft, is het goed om te weten dat we onderscheid maken tussen ‘klachten’ en ‘claims’. Je kunt voor allebei bij ons terecht, maar via een andere weg.

Je kunt een klacht indienen als je ontevreden bent hoe BumaStemra te werk is gegaan. Het maakt dan niet uit of je als Muziekmaker bij ons bent aangesloten of dat je Muziekgebruiker bent: je mag altijd bij ons melden dat je ontevreden bent.

Hoe werkt een klacht indienen?

Hoewel iedereen bij ons kan aankloppen, hebben we wel aparte afdelingen die Muziekmakers of Muziekgebruikers helpen. Zo zorgen we dat je klacht bij de juiste afdeling of persoon terecht komt.

Besluit naar aanleiding van je klacht

Als we alle informatie rondom je klacht hebben verwerkt, nemen we een besluit. Dit sturen we je per post of e-mail op, zodat je het op papier hebt. 

Als je het niet eens bent met het besluit

Ben je het niet eens met het besluit? Dan kun je je klacht nog een keer voorleggen. Bij wie je dat doet vind je op pagina voor Muziekgebruikers of Muziekmakers.