Medewerker Claims (commentaren) (32-40 uur)

Heb jij affiniteit met de entertainmentindustrie, nieuwe technologieën en liefde voor muziek? Lees dan vooral verder.

Over Buma/Stemra
Buma/Stemra vertegenwoordigt componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers. Wij incasseren vergoeding voor het gebruik van hun muziek op onder andere radio, tv, streamingdiensten, podia en in horeca, winkels en bedrijfsruimtes. Daarnaast promoten wij het Nederlands auteursrecht in zowel binnen- als buitenland. Zo wordt bijvoorbeeld Nederlandse componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers een internationaal podium geboden door belangrijke evenementen als Eurosonic Noorderslag en het ADE te ondersteunen.

Over de afdeling Customer Care
Deze afdeling is het eerste aanspreekpunt voor componisten, tekstschrijvers en uitgeverijen die lid zijn of lid willen worden van Buma/Stemra. Hier worden alle vragen beantwoord over het lidmaatschap, gebruik van hun muziek en de uitbetalingen die zij ontvangen en krijgen de rechthebbenden advies over het muziekauteursrecht en de rol van Buma/Stemra daarin.

Over het Team Commentaren
Het Team Commentaren is onderdeel van de afdeling Customer Care. In dit team worden de claims van onze leden en zusterorganisaties over missend gebruik uitgezocht en afgehandeld. We spreken over missend gebruik als muziek wel is uitgevoerd, maar niet in een afrekening is meegenomen, bijvoorbeeld omdat wij de informatie daarvoor nog niet hebben ontvangen. Je hebt een scala aan software en bergen data tot je beschikking om de claim te kunnen onderzoeken en controleren op juistheid. Je werkt samen met alle afdelingen binnen Buma/Stemra om de claim inzichtelijk te krijgen zodat je deze naar tevredenheid kunt afhandelen. Je bent case owner van de claims die jij in behandeling hebt en bent daarmee ook verantwoordelijk voor de planning en tijdige afhandeling daarvan. Je werkt zelfstandig en signaleert knelpunten en draagt oplossingen hiervoor aan. Je hebt telefonisch en schriftelijk contact met onze leden over de voortgang van hun claim.  Met als uiteindelijk doel dat iedereen een juiste en eerlijke vergoeding krijgt voor het gebruik van muziek.

Over jou
Je bent accuraat en analytisch ingesteld. Je vindt het geen probleem om meerdere ballen tegelijk in de lucht te houden en je hebt ruime ervaring met klantcontact (zowel schriftelijk als telefonisch). Je bent resultaat gedreven en nieuwsgierig en streeft naar een hoge kwaliteit in je werk. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en Excel kent voor jou weinig geheimen.

Daarnaast:

  • beschik je over HBO werk- en denkniveau,
  • heb je een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en actieve kennis van de Engelse taal,
  • denk je continu mee en doe je voorstellen tot versnelling en/of verbetering van de afhandeling van claims,
  • heb je gedegen kennis van Word en Outlook.

Wat bieden wij

  • Een veelzijdige baan.
  • Een rol midden in de internationale muziekindustrie.
  • Een centrale rol in een fijn team van energieke collega’s met een passie voor hun vak.
  • De mogelijkheid om de functie parttime te vervullen (voor 32 of 36 uur) met flexibele werktijden, waarbij je zowel vanuit ons kantoor in Hoofddorp werkt, als vanuit huis.
  • Een marktconform pakket met opleidingsmogelijkheden.

Ben je geïnteresseerd in deze functie en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar sollicitatie@bumastemra.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Nicoline Mastenbroek, HR adviseur (023-799 75 92). We ontmoeten je graag!