Vacature: Content Marketeer met liefde voor muziek (32 – 36 uur)

Snap jij met welke content wij muziekmakers kunnen raken, kun je die content ook nog maken én zo inzetten dat we onze doelen maximaal bereiken? Dan ben jij wie we zoeken.

Houd je daarnaast van muziek, heb je een jaar of 3 tot 6 ervaring en ben je op zoek naar een zelfstandige rol die je naar je eigen hand kunt zetten (want: nieuw!) in een team van ervaren marketing/communicatiecollega’s? Lees verder!

We zoeken namelijk een Content Marketeer.

Over Buma/Stemra
Bij ons zijn ongeveer 30.000 componisten, tekstschrijvers en muziekuitgevers aangesloten. We vinden het belangrijk dat zij zich kunnen richten op hun creatieve vak. Daarom zet ons team van ongeveer 150 mensen zich elke dag in voor een eerlijke vergoeding van het gebruik van hun muziek. Dat doen we door daar te zijn waar de muziek is. We sluiten de beste overeenkomsten voor het gebruik van muziek op bijvoorbeeld radio, tv, streamingdiensten, podia en in horeca, winkels en bedrijfsruimtes, maar we promoten ook het Nederlands muziekauteursrecht in zowel binnen- als buitenland.

We communiceren dagelijks met zowel onze leden als met de gebruikers van muziek. Met onze communicatie spelen we een verbindende rol. Dit doen we nu met een team van drie en we zoeken versterking van een collega die met ons samen een strakke contentstrategie gaat ontwikkelen, de content gaat produceren, het plaatst en vervolgens monitort en bijstuurt waar nodig.

Wat ga je doen?
Je ontwikkelt content voor allerlei kanalen zoals de website, social media, nieuwsbrieven, intranet en de mijn-omgeving voor onze leden. Je bedenkt ook hoe en waar deze het hoogste bereik en de meeste impact oplevert.

Je rol is er een van de spin in het contentweb: jij schakelt met je directe teamleden, maar ook met collega’s uit andere teams die jou kunnen helpen bij het invulling geven aan de contentstrategie. Je krijgt hierin ruimte om dingen uit te proberen, om zo bij te dragen aan de doelen van Buma/Stemra.

We werken met verschillende kanalen en partners en met diverse programma’s zoals Music Rights on Tour (voor startende muziekmakers) en Rise Up (voor betere kansen voor vrouwen in de muziek). Daarnaast hebben we initiatieven zoals Pulse, ons online vragenuurtje en natuurlijk evenementen zoals ADE en Eurosonic Noorderslag. Voor dit alles moet content geproduceerd worden, die in lijn ligt met zowel onze kernwaarden als onze positionering. Dat ga jij doen. Zelfstandig, maar het kan ook zijn dat je externen opdracht geeft, zoals aan filmmakers of designers.

We zijn een nieuwe website aan het ontwikkelen: jij speelt een belangrijke rol in het ‘op gang krijgen’ van de redactieformule en het onderhoud daarvan.

Wat kan je?

  • Je bent een social media expert, volgt de ontwikkelingen op de voet en weet daarop in te spelen.
  • Je hebt ervaring met onderzoek zoals SEO.
  • Je bent zelfstandig en krijgt energie van het uitproberen van nieuwe dingen.
  • Ook traditionele media kennen geen geheimen voor je: jij weet met welke inhoud je de juiste snaar raakt in bijvoorbeeld onze nieuwsbrieven.
  • Je bent alert op zowel de behoeften van onze leden en muziekgebruikers, maar ook op nieuws uit onze muziekindustrie en weet daarop in te spelen.
  • Goede skills binnen programma’s zoals Photoshop of InDesign zijn belangrijk, we willen graag dingen in huis kunnen produceren, waaronder landingspagina’s.
  • Daarnaast is het belangrijk dat je externe (creatieve) partijen weet te briefen, begeleiden en bijsturen.
  • En natuurlijk heb je een vlotte pen.

Wie ben je?
Zo’n centrale rol in ons team vraagt een nuchtere aard. Je hebt een helicopterview en een  analytische geest. Je bent positief ingesteld, creatief en je kunt schakelen met verschillende stakeholders. Je hebt opleiding genoten op het gebied van marketing en/of communicatie en je hebt na je opleiding 3 tot 6 jaar ervaring opgedaan het gebied van contentmarketing. Tot slot: we lachen veel, dus een dosis humor is fijn!

Wat bieden we jou?

  • Een veelzijdige baan waarin je zowel je strategische als creatieve kant kunt laten zien.
  • Een rol midden de internationale muziekindustrie.
  • Een centrale rol in een compact team van energieke collega’s met een passie voor hun vak.
  • De mogelijkheid om de functie parttime te vervullen (voor 32 of 36 uur) met flexibele werktijden, waarbij je zowel vanuit ons kantoor in Hoofddorp werkt, als vanuit huis.
  • Een marktconform pakket met opleidingsmogelijkheden.

Interesse?
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het profiel? Stuur dan je CV met begeleidende brief naar sollicitatie@bumastemra.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Nicoline Mastenbroek, HR-adviseur: 023 799 7592 of met Annabel Heijen, Manager Marketing, Communicatie en PR: 023 799 7331.