Algemene ledenvergadering Buma en Stemra

Woensdag 25 mei 2022, 10.00 - 15.00 uur

de Rode Hoed Amsterdam

We nodigen je van harte uit om de algemene ledenvergadering (ALV) van Buma en Stemra bij te wonen. De ALV is een officiële bijeenkomst waar alle leden mogen meepraten en meebeslissen over het gevoerde en toekomstige beleid van Buma/Stemra. We nemen je mee in de ontwikkelingen in de muziekindustrie en de jaarcijfers en leggen een aantal beslissingen en wijzigingen voor waarover je kunt stemmen. Er wachten je mooie optredens van LAKSHMI!

Tijdens deze vergadering zal ook gestemd worden over kandidaten voor de Raad van Toezicht, de Raad van Rechthebbenden en het bestuur van Buma Cultuur. De leden van deze raden en het bestuur geven adviezen en nemen belangrijke beslissingen. Daarom is het belangrijk dat jij aanwezig bent om je stem uit te brengen.

Heb je (nog) geen stemrecht? Dan is de ALV natuurlijk ook een perfecte gelegenheid om je te laten informeren,  je collega componisten, tekstschrijvers en uitgevers te ontmoeten en om bij te praten. En heb je vragen over de organisatie of over jouw lidmaatschap? Dan staan onze medewerkers met veel plezier klaar om die te beantwoorden.

09.00 uur

Inloop

10.00 uur

Waar staan we in de muziekindustrie?

We nemen je aan de hand van een aantal muziekgenres mee in hoe de afgelopen twee jaar van invloed zijn geweest op jullie inkomsten. We laten je zien wat de bewegingen zijn op het gebied van online; welke ontwikkelingen hebben we gezien en welke trends signaleren we?

10.45 uur

Opening en eerste deel van de algemene ledenvergadering
Je vindt de agenda en de vergaderstukken op de portal en op MijnBumaStemra

12.15 uur

Lunchpauze

13.00 uur

Optreden van LAKSHMI, tweede deel van de algemene ledenvergadering en afsluitend optreden van LAKSHMI

15.00 uur

Netwerkborrel

Op 25 mei om 16.00 uur vindt, eveneens in de Rode Hoed, een Rise Up rondetafelgesprek plaats. Lees hier meer.

LAKSHMI

LAKSHMI is artiest, songwriter en theatermaker. Ze debuteerde in 2017 met het naar haarzelf genoemde debuutalbum, een jaar later gevolgd door het album ‘Siren’. In 2021 brak ze door bij het grote publiek door haar deelname aan het tv-programma Wie Is De Mol? Ze bracht haar single ‘Empty’ uit incl. een videoclip waar o.a. topontwerper Ronald van der Kemp zijn medewerking aan verleende. Ook werd de song gebruikt voor de CBS-serie ‘Charmed’.

LAKSHMI werkt momenteel aan haar derde album, met zoals ze het zelf noemt Pop Noir, dat zal worden geproduceerd door Dries Bijlsma (Typhoon/Bløf) en LudoWic (Wende/Sevdaliza).

Bereikbaarheid Rode Hoed

Keizersgracht 102, 1015 CV Amsterdam

OPENBAAR VERVOER

Het openbaar vervoer biedt diverse mogelijkheden:

• Tramlijn 2, 11 of 12 vanaf Amsterdam Centraal: vanaf de halte Nieuwezijds Kolk is het 450 meter te voet.
  • Tramlijn 13 of 17 vanaf Amsterdam Centraal: vanaf de halte Westermarkt is het 450 meter te voet.
  • Buslijn 18, 21 of 22 vanaf Amsterdam Centraal: vanaf de halte Buiten Brouwersstraat is het 600 meter te voet.

Voor actuele reisinformatie kun je terecht op: 9292.

PARKEREN

Er zijn verschillende parkeergarages in de buurt van de Rode Hoed. We raden aan om van te voren via de website van Q-park een parkeerkaart te bestellen zodat je zeker bent van een parkeerplaats. Q-park Nieuwendijk bevindt zich op 7 minuten lopen van de Rode Hoed. Hier kun je online een parkeerkaart bestellen.

Q-park Nieuwendijk (7 min lopen)
P1 Parking Amsterdam Centrum (9 min lopen)
Parking Centrum Oosterdok (22 min lopen)

P+R
Amsterdam heeft verschillende transferia, ook wel P+R’s genoemd.

De kosten van P+R parkeren zijn:
Als je voor 10:00 uur parkeert zijn de kosten € 8 voor de eerste 24 uur en daarna € 1 per 24 uur.

NB: er kunnen helaas geen uitrijkaarten worden verstrekt.

Representatie en rolmodellen hebben invloed op het perspectief van (jonge) vrouwen op de toekomst. Om jou en hen een nieuwe blik op de werkelijkheid te bieden, hosten we op 25 mei om 16.00 uur in de Rode Hoed in Amsterdam een rondetafelgesprek met inspirerende vrouwen, waaronder muziekmakers LAKSHMI, Josephine Zwaan en Rise Up ambassadeur Celine Cairo. Kijk hier voor meer informatie en aanmelden.